این موکت ها مزایا و معایب فراوانی دارند؛ بنابراین شناخت بهتر آن ها به اران و طراحان داخلی منازل این اجازه را می دهد که از این موکت زیبا و شگفت انگیز بهتر استفاده نمایند.

 موکت های پلی استر طرفداران بسیاری دارند | زت کارپت

معرفی موکت پلی استر

در تولید موکت معمولا از دو نوع الیاف طبیعی و مصنوعی استفاده می شود که هر کدام نقاط ضعف و قوت خود را داشته، الیاف طبیعی مثل پشم و کتان و موکت های پلی استر که معمولا در اتاق خواب ها استفاده می شوند، از الیاف مصنوعی مثل نایلون، پلی پروپیلن، اکرلیک، پلی استر و تریکستا ساخته شده اند. ساخت این الیاف از سال 1945 شروع شد. این الیاف مصارف بسیار فراوانی در صنعت دارد که یکی از آن ها در صنایع تولید فرش و موکت است. پلی استر یک ماده نسبتا ارزان است که معمولا در تولید الیاف مورد نیاز لباس و همین طور تولید فرش و موکت مانند موکت پلی استر مورد استفاده قرار می گیرد.

معرفی موکت های پلی استر | زت کارپت

انواع موکت پلی استر

امروزه استفاده از کف پوش برای خانه ها بسیار رایج شده است اما به طور حتم هیچ کدام جای موکت را نمی گیرند موکت ها در طرح ها و رنگ های متنوع ، مناسب برای اتاق خواب ها می باشند. در اینجا به چند نوع موکت که در ساخت آن ها پلی استر بکار رفته است می پردازیم.

نوع اول آن ها موکت پلی استر با پرز بلند است. اگر در مناطق سردسیر زندگی می کنید می توانید از این نوع موکت استفاده نمایید. چرا که بسیار گرم و نرم می باشد و ضخامت بسیار زیاد بعضی از آن ها می تواند پوشش مناسبی در مقابل هوای سرد ایجاد نماید.

نوع دیگر این موکت ها کبریتی می باشند که از همه قدیمی تر و ارزان تر است به همین خاطر بسیار بیشتر از انواع دیگر طرفدار دارد. پس اگر می خواهید مساحت زیادی را با موکت بپوشانید در هزینه هایتان هم صرفه جویی کنید نوع کبریتی بهترین گزینه برای شما است البته قابل ذکر است که این نوع موکت ها کمی زبر هستند.

نوع آخر موکت طرح دار است که احتمالا در سالن های آمفی تئاتر ،سالن های کنفرانس ، راهرو ها و هتل ها آن ها را مشاهده نموده اید. طرح های این نوع موکت با توجه به مکانی که مورد استفاده قرار می گیرند ممکن است مدرن یا کلاسیک باشد. همینطور از این نوع از موکت ها در منازل هم می توان استفاده کرد.

یک نمونه از این موکت | زت کارپت

مزایا و معایب موکت های پلی استر

یکی از مهمترین مزایای موکت پلی استر رنگ آن هاست .استفاده از رنگ های زیبا و پرجنب وجوش مثل قرمز و نارنجی در این نوع از موکت ها باعث شده که بسیار مورد توجه مردم برای تزئین منازلشان باشد. همچنین این رنگ ها در موکت های پلی استری بهتر از نایلونی خود را نشان می دهد.حتما برای همه شما اتفاق افتاده است موقعی که یک لیوان شربت روی فرش یا موکت می ریزید دچار استرس فراوانی می شوید که آیا می شود لکه را پاک کرد . موکت های پلی استری خاصیت جذب بسیار کمی دارند، به طوری که اصلا نگران لکه های شربت یا چای نباشید. همینطور این نوع موکت ها بسیار سریع تر از آن چه فکرش را بکنید خشک می شوند.

ویژگی مثبت دیگر این موکت ها نرم بودن آن هاست. به گونه ای که احساس راحتی و آسایش بی نظیری را به خانه شما می دهد.

ویژگی قابل توجه بعدی تنوع رنگ و طرح های این نوع موکت است. شما می توانید طرح و رنگ مورد علاقه تان را به راحتی پیدا نمایید. اگر عاشق طبیعت و محیط زیستتان هستید باید بدانید که درصد قابل توجهی از مواد مورد استفاده در موکت های پلی استر را مواد بازیافتی مانند نایلون، بطری ها و انواع پلاستیک های مورد استفاده در زندگی صنعتی امروزی تشکیل می دهد.

ویژگی دیگر این موکت ها آن است که پلی استر الکتریسیته ساکن ایجاد نمی‌کند. به خاطر همین انتخاب این موکت ها در مناطق خشک و گرم بسیار رایج است.

در کنار تمامی مزایای قابل توجه این نوع موکت، معایبی نیز وجود دارد. از جمله آن ها می توان به دوام نه چندان رویایی این نوع موکت اشاره کرد . مثلا با کشیدن وسایل برروی آن ها ممکن است باعث ساییدگی یا خوردگی آن ها شوید اگرچه امروزه استفاده از تکنولوژی جدید در ساخت انواع موکت پلی استر سعی کرده این مشکل را برطرف نماید اما همچنان این امکان وجود دارد که با کشیدن وسایل سنگین برروی موکت باعث پاره شدن آن ها شوید.

عیب بعدی که در این موکت وجود دارد این است که پلی استر های قدیمی که به روش های سنتی ساخته می شدند مستعد آسیب های بیشتری هستند. اگر از رنگ موکت خود راضی نباشید و بخواهید آن را تغییر دهید باید بدانید که تغییر رنگ آن بی نهایت دشوار است و برای انجام آن باید مراحل بسیار زیادی را طی نمایید.

آخرین عیبی که می توان به  پلی استر وارد نمود طول عمر آن ها است. اگر موکتی خیلی مورد استفاده قرار بگیرد یا به اصطلاح پا بخورد، قطعا سریع تر فرسوده خواهد شد اما در این نوع موکت عمر مفید به نسبت انواع دیگر کم تر خواهد شد. به طور میانگین عمر این نوع موکت ها 5 تا 10 سال است. اگر در مکان پر رفت و آمد باشد عمرش کم تر خواهد بود البته برای کسانی که علاقه زیادی به تنوع و تغییر دکوراسیون دارند ویژگی چندان بدی هم نیست، چراکه می توان آن را با مدل جدیدتر عوض نمود.

 

منبع: زت کارپت


طراحی داخلی موکت ,استر ,استفاده ,مورد ,الیاف ,انواع ,مورد استفاده ,وجود دارد ,استفاده قرار ,قابل توجه ,باید بدانید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خواندن ندارد دانلود آهنگ جدید | آهنگ اسکای تو بهترین خرید رو از ما داشته باش ROzabina linkedin نمایندگی پخش تنباکو نخل و فاخر برترین ها کیک تولد