طرح های گره ای نوعی از بافت های کاربردی برای تولید موکت هستند که در دهه 1980 محبوبیت زیادی در صنعت موکت سازی پیدا کردند. این طرح در دهه 90 محبوبیت خود را از دست داد و جای خود را به سبک ها و بافت های دیگر داد. امروزه طرح لوپ یا گره ای باز هم محبوبیت دیرین خود را پیدا کرده و در بسیاری از گاه های فرش و موکت یافت می شود و طرفداران زیادی هم دارد. بنابراین در این مقاله با این موکت ها و مزایا و معایب آن ها آشنا می شویم.

آشنایی با موکت لوپ | زت کارپت

ساختار و بافت موکت لوپ و ویژگی های آن

شاید بپرسید بافت موکت لوپ چیست و چگونه بوده ؟ چطور این موکت را باید تشخیص داد ؟ چه مزایا و معایبی دار د؟ موکت ها را بر اساس روش تولید می توان به چند دسته تقسیم کرد از جمله موکت های بافته شده، موکت های تافند و موکت های بافته نشده بوده که در این میان موکت های تافند یا تافتینگ که به پرز بلند نیز شهرت دارند به روش لوپ (LOOP) تهیه می‌شوند. اما این موکت چه ویژگی هایی دارد؟

الیاف پلی پروپیلن مبنای ساخت این موکت بوده که آن ها را به دلیل مقاومت بالایی که در برابر نور و عدم تغییر رنگ در بلند مدت می شناسند. قطعا می دانید که ثبات و عدم تغییر پذیری رنگ برای موکت یک اصل و امتیاز مهم به حساب می آید و در قیمت آن نیز موثر است. اگر زمانی به کلمه موکت تاقفتینگ برخوردید اصلا تعجب نکنید. موکت تافتینگ یا پرز بلند همان موکت های طرح لوپ بوده که توسط دستگاه تافتینگ تهیه می شود.

آشنایی با کاربرد موکت لوپ

نمدی بودن موکت های لوپ آن ها را به انتخابی مناسب برای عایق بندی حرارتی کف ساختمان ها به ویژه در فصل سرما تبدیل کرده است. اگر کف منزلتان سرمای زیرین خود را منتقل کرده و در فصل زمستان برای شما دردسر شده حتما موکت های طرح لوپ را امتحان کنید که پشیمان نخواهید شد. البته موکت های نمدی دو لایه به طرح لوپ نیز در بازار موجود است که می توان آن ها را امتحان کرد. می پرسید اما ویژگی نمد دو لایه در موکت لوپ چیست؟ سوال خوبیست. بگذارید اینگونه پاسختان را بدهیم که این موکت ها طرح ضخیم تر موکت های نمدی بوده و به دلیل نرم تر بودن پوشش مناسب و کاربردی برای اتاق کودک شماست.

موکت نمدی دو لایه عایق مناسب تری در برابر سرما بوده و در برابر هر گونه ضربه و خدشه مقاوم تر است. البته نباید از ظاهر زیبای این موکت که آن را به گزینه ای مناسب برای راهرو های پرتردد تبدیل کرده غافل شد. جنس زیره موکت های طرح لوپ به دو صورت نمدی و شبکه ای به کار می‌رود که انعطاف پذیری بالایی داشته به افزایش ثبات موکت ها در یک مکان کمک می کنند. اما جدا از تمام نکات ذکر شده مقاومت این موکت ها در مصارف سنگین و نخ کش نشدن آن در این اماکن از ویژگی های خوب و منحصر به فرد موکت طرح لوپ است. اما این طرح از موکت چه مزایا و معایبی دارد؟

بافت گره ای موکت لوپ | زت کارپت

مزایای موکت طرح لوپ

• لطافت بالای موکت

ممکن است کسی بپرسد مزایای موکت لوپ چیست؟ در اینجا باید بگوییم، یکی از اصلی ترین مزایای این موکت لطافت بالای آن بوده که آن را محبوب بسیاری از مردم نموده و بالایی را نصیب ندگانش کرده است. این لطافت و نرمی مدیون پرزهای بلند و الیاف پلی پروپیلن به کار رفته در موکت بوده که لمس آن احساس خوبی به فرد می دهد. حس آرامش و آسایش در خانه آن هم به وسیله کف پوشی مناسب و کاربردی به ویژه در زمستان های سرد به راحتی قابل دسترس است.

• جایگزینی مناسب برای فرش

دلیل بالا کافیست تا در صورت تمایل آن را به جای فرش به کار ببرید.موکت لوپ به دلیل پرز های بلندشان ظاهری متفاوت تر نسبت به موکت های معمولی داشته و به همین دلیل در طرح های متنوعی نیز تولید می شوند. لطافت و نرمی این موکت در کنار قیمت به صرفه آن موجب شده تا در بسیاری از اماکن آن را به عنوان جایگزینی مناسب برای فرش به کار گیرند.

موکت لوپ ؛ جایگزینی مناسب برای فرش | زت کارپت

• تنوع و زیبایی در ظاهر

یکی از بهترین مزایای موکت لوپ تنوع در طرح و رنگ های متنوع آن است. دستگاه های سوزنی به کار رفته در ساخت این موکت ها می توانند در طرح های مختلفی را تولید کرده و جذابیت بیشتری به آن ها دهند. پس اگر به دنبال زیبایی یک موکت برای اتاق پذیرایی خود هستید موکت های طرح لوپ فارغ از اینکه انواع آن کدام اند گزینه مناسبی به شمار می روند.

• عایق مناسب برای حرارت و صدا

ممکن است کف خانه شما خیلی زود سرد شده و به راحتی گرم نشود. بهترین انتخاب در این شرایط استفاده از موکت لوپ بوده که به دلیل نمدی بودن و به کار رفتن پرز های بلند در آن بهترین عایق در برابر حرارت است. در صورت استفاده از نمد دو لایه نیز کار شما راحت تر شده و هم در برابر حرارت و هم صدا از عایقی مناسب بهره گرفته اید.

معایب موکت های گره ای ( Loop )

• نظافت دشوار

به دلیل لایه و چسبی که در این موکت ها به کار رفته نظافت مداوم و همیشگی را می طلبد. پرز های این موکت محلی مناسب برای جمع شدن گرد و غبار و میکروب های ریز بوده که از طرفی نظافت دشوار و پر درسری خواهد داشت و از طرف دیگر مناسب برای مکان های پر تردد نخواهد بود. پس اگر موکت لوپ تهیه کردید حتما برای نظافت آن نیز فکری بکنید.

• دارای چسبی بد بو است

فارغ از اینکه انواع آن کدام اند همگی با چسبی مستحکم چسبانده شده که متاسفانه بوی خیلی بدی دارد و عامل نیتی بسیاری از مشتریان است. البته این بو تنها برای چند روز ابتدایی آزار دهنده بوده و بعد از آن به حالت عادی بر می گردد.

 

منبع: زت کارپت


طراحی داخلی موکت ,بوده ,دلیل ,کرده ,نمدی ,لایه ,مناسب برای ,مزایای موکت ,لطافت بالای ,جایگزینی مناسب ,اینکه انواع منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان charmsara Hamechiz اجناس فوق العاده دانلود فایل های کمیاب ثبت شرکت هانا همه چی موجوده بهانه ی عاشقانه جنتوموزیک | دانلود موزیک