هر سه نفر (آلکس، برنارد، و ویلیام) در دام تله‌ی زندگی نقص / شرم افتاده بودند. هر سه نفر احساس بی‌ارزشی و نادلذپیری می‌کردند و این حس طرحواره درمانگر دست از سرشان برنمی‌داشت که هیچ کس دوست‌شان ندارد. اما هر کدام از آنها برای مقابله با این احساس بی‌ارزشی درونی از سبک و سیاق متفاوتی استفاده کردند. این سه نفر هر کدام از سبک‌های مقابله‌ای ویژه‌ای استفاده کردند. با این حال احتمال دارد که افراد در موقعیت‌های مختلف از هر یک از این سه سبک مقابله‌ای (فرار، تسلیم و حمله) استفاده کنند. در واقع بیشتر ما ترکیبی از سه سبک مقابله‌ای را به کار می‌بریم. برای این که بتوانیم به تله‌های زندگی‌مان غلبه کنیم و سلامت زیستی را یاد بگیریم، بایستی سبک‌های مقابله‌ای خودمان را تغییر بدهیم.

در فصل بعد به طرح این موضوع می‌پردازیم که چگونه بدون پناه بردن به سبک‌های مقابله‌ای تسلیم، فرار و حمله به‌خوبی از پس تله‌های زندگی‌مان برآییم.

چگونگی تغییر تله‌های زندگی

تله‌های زندگی، الگوهایی دیرپا و عمیق هستند. تغییر این تله‌ها، مثل تغییر اعتیاد یا عادت‌های ؟؟؟ کاری سخت، طاقت‌فرسا و طاقت‌سوز است. تغییر، نیازمند اشتیاق شما به تجربه کردن درد ؟؟؟ مجبورید با تله‌ی زندگی خود روبه‌رو شوید و چگونگی شکل‌گیری آن را درک کنید. همچنین تغییر ؟؟؟ نیازمند انضباط است. مجبورید به طور نظام‌مند هر روز تغییرات خود را مشاهده کنید. تغییر یک شبه روی نخواهد داد. تغییر، نیازمند تمرین مداوم است.

مراحل کُلی تغییر در تله‌های زندگی

در طول این فصل برای درک بهتر مراحل تغییر، یکی از بیماران خود را به عنوان مثال ذکر می‌کنیم. ؟؟؟ که گرفتار تله‌ی زندگی رهاشدگی شده بود، سی و سه سال داشت. او یازده سال بود که با رابرت رابطه داشت. رابرت از زیر بار تعهد زندگی مشترک در می‌رفت. اگرچه سوزان خواهان ادامه‌ی زندگی مشترک بود، ولی رابرت از این موضوع طفره می‌رفت.


روانشناسی تغییر ,زندگی ,تله‌های ,مقابله‌ای ,نیازمند ,رابرت ,تله‌ی زندگی ,سبک‌های مقابله‌ای ,تغییر، نیازمند ,زندگی مشترک ,تله‌های زندگی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد شهرکرد مهره مار دنیای چادر ام پی تری فول mardoghanoon تندیس دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.