نکته جالبی که در ارتباط با +S10 وجود دارد، خوش دست‌تر شدن آن علی‌رغم بزرگ‌تر شدن نمایشگر و حتی افزایش حجم باتری‌اش است. وقتی هم بدانیم که وزن دستگاه کاهش یافته، بایستی یک احسنت بر سازنده گفت که این چنین موفق شده تا یک روند رو به جلو را در مقایسه با نسل قبلی به‌دست بیاورد.

گلکسی S10 پلاس با باتری 4100 میلی‌آمپری و نمایشگر 6.4 اینچی خودش، 175 گرم وزن دارد و S9 پلاس با باتری 3500 میلی‌آمپری و نمایشگر 6.2 اینچی، 189 گرم وزن داشت. سایز گوشی جدید هم چه در ارتفاع، چه در عرض و چه ضخامت کم‌تر شده تا در همان لحظه نخست به‌دست گرفتن گوشی، لبخند رضایت بر روی لبان‌تان نقش بسته و بر این شاهکار سازنده درود بفرستید.

در اطراف دستگاه، استیل براق و خوش ساختی دیده می‌شود که در سمت راست کلید پاور قرار گرفته و در بخش چپ، شاهد حضور کلید اختصاصی بیکسبی به همراه دکمه یک‌پارچه صدا هستیم. به‌شخصه این چیدمان را دوست ندارم چرا که بسیار برایم پیش آمده کلید بیکسبی را ناخودآگاه فشار دهم و از طرفی دستم به کلید پاور نرسد. کاش حداقل جای این دو تا را سامسونگ با یکدیگر عوض می‌کرد و اصلا چه بهتر که کلا بیسکبی را حذف می‌نمود! در پایین هم محل شارژ، اسپیکر و جک استاندارد 3.5 میلی‌متری دیده می‌شود و این آخری به‌خوبی نشان می‌دهد که بر خلاف بسیاری از موارد، کمپانی‌ها از اپل نه تنها پیروی نکرده‌اند (در حذف این جک) بلکه آن‌را تبدیل به محلی جهت یادآوری این اشتباه تاریخی کوپرتینویی‌ها نموده‌اند.

اگر S10 پلاس را به پشت برگردانید، 3 لنز در کنار فلش و سنسورهای مرتبط حسابی خودنمایی می‌کنند و از آنجایی که کمی هم از بدنه به بیرون زده‌اند، ارتباط انگشت شما با آن‌ها شکل صمیمی‌تری به‌خود می‌گیرد. لوگوی سامسونگ هم به شکل تقریبا نامحسوسی در زیر آن‌ها درج شده و حالا شاید چون ما رنگ سفید (و البته خاصش) را داشتیم، این نامحسوس بودن بیشتر خودش را نشان بدهد. اما چرا به رنگ سفید گوشی گفتم خاص؟ چون اگر آن را در نور نگاه کنید، رگه‌های از سبز و آبی نیز پشت دستگاه نمایان شده و باعث می‌شود نتوان رنگ واحدی را برای نام‌گذاری‌اش انتخاب کرد، اما بایستی تصدیق کرد که بسیار زیباست!

بایستی S10 پلاس را نخستین گوشی سامسونگ در بین محصولات بالا رده و پرچم‌دار دانست که پس از سال‌ها هیچ نشانی از سنسور اثر انگشت چه در پشت و چه در جلوی دستگاه دیده نمی‌شود و سازنده بالاخره آن را به درون نمایشگر برده تا علاوه بر نشان دادن رشد تکنولوژی، فضای اضافه جهت بزرگ‌تر کردن نمایشگر و افزودن لنزهای دوربین در پشت را به‌دست بیاورد!

گلکسی S10 پلاس یک محصول خوش دست، خوش استایل، خوش پوش و خلاصه همه‌جوره خوش است اما یک نکته منفی هم دارد و آن محل دوربین‌های سلفی‌اش بوده که به‌شخصه دوست ندارم! در روزگاری که بسیاری به آی‌فون جهت استفاده از ناچ گیر دادند و سایر کمپانی‌ها تلاش کردند تا آن را تبدیل به حفره کوچک‌تری کنند، سامسونگ این حفره دوست نداشتنی را به سمت راست نمایشگر سوق داد و سعی کرد آن را کوچک‌تر نماید. این امر در محصولاتی چون گلکسی S10 و S10e به‌خوبی اجرا گردید اما در نسخه پلاس چون سلفی دوگانه بود، پس این حفره تاریک تبدیل به چاهی سیاه شد تا گاه و بیگاه نگاه‌تان را به سمت خودش کشانده و یادآوری کند که در نسل‌های بعدی، هنر (همان ترفند) سازنده به سمت پر کردن این چاه پیش خواهد رفت.

به‌خاطر دارم در نخستین نسل‌هایی که سامسونگ رو به استفاده از پنل‌های AMOLED در پرچم‌دارنش آورده بود، یکی از معایب آن را نور پایین‌تر در مقایسه با ال‌سی‌دی‌ها و در نتیجه خوانایی پایین‌ترش در زیر نور آفتاب می‌دانستند. اما هرچه گذشت و زمان به پیش رفت، نور نمایشگرهای مجهز به این فناوری افزایش یافت تا جایی‌که این پاشنه آشیل تبدیل به نقطه عطف آن‌ها شده و حال در گلکسی S10 پلاس این نقطه به مرحله‌ای رسیده که بایستی آن را بر قله فرمانروایی دانست. دست‌یابی به روشنایی بالاتر از 1000 نیت (طبق ادعای سازنده) و استفاده از فناوری +HDR10 که دامنه وسیع‌تری از طیف رنگ‌ها را پوشش می‌دهد، این گوشی را به‌طور قطع برترین اسمارت‌فون در نمایش تصاویر می‌کن


گاه اینترنتی بازار روز پلاس ,نمایشگر ,سامسونگ ,سازنده ,گلکسی ,گوشی ,دوست ندارم ,کلید پاور ,دیده می‌شود ,بیاورد گلکسی ,به‌دست بیاورد ,به‌دست بیاورد گلکسی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

نمونه سوالات درسی/اخرین خبر ها/فیلم/ورزشی معرفی سایت های کسب درامد از اینترنت Braxtonbeqxq380 Accueil https://azinfazaaravista.ir/ آنودایزینگ و رنگ آلومینیوم مفید نوشته