اگر این دو الی سه هفته اخیر و تمامی حواشی فال اوت 76 را نادیده بگیریم، به جرات می‌توان گفت Battlefield V جنجالی‌ترین بازی امسال بوده است. آخرین نسخه از سری بتلفیلد ابتدا به بدترین شکل ممکن با تریلری بسیار ضعیف معرفی شد. بعد از آن دایس و الکترونیک آرتز هنگام مواجه شدن با انتقاد و شکایت تند طرفداران، ترجیح دادند آن‌ها را تحصیل نکرده خوانده و به راحتی بگویند «اگر بتلفیلد 5 را دوست ندارید، این بازی را ن».

در نهایت نسخه بتا بازی که شهریور ماه منتشر شد، نشان داد که حتی Battlefield V از لحاظ فنی و گیم‌پلی نیز از ایرادات بزرگی رنج می‌برد. همین موضوع هم باعث تا بسیاری از کسانی که بازی را پیش‌ کرده بودند، پشیمان شده و خود را لغو کنند.

در مطلب دیگری که چندی پیش منتشر شد، سعی کردم مفهوم SJW را کمی روشن‌تر کنم و توضیح دهم چرا بتلفیلد 5 احتمالا شکست می‌خورد. هنوز برای قضاوت زود است و زمان کمی از انتشار بازی گذشته اما Battlefield V در هفته ابتدایی 63 درصد کمتر از نسخه قبلی بوده، دو گاه بزرگ آمریکا قیمت بازی را 30 دلار کاهش دادند و Best Buy نیز نسخه فیزیکی را با قیمت 40 دلار برای تمامی پلتفرم‌ها به حراج گذاشته است.

حالا می‌دانید در چنین شرایطی بدترین اتفاقی که ممکن است بیافتد، چیست؟ اینکه Battlefield V حالا که با تاخیر یک ماهه منتشر شده، واقعا بازی خوبی باشد و تمام زحمات تیم ساخت قربانی اشتباهات تیم مارکتینگ و ت‌های غلط الکترونیک شود. متاسفانه این اتفاق افتاده است.

  • سازنده:‌ DICE
  • ناشر: Electronic Arts
  • پلتفرم‌ها: ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی
  • پلتفرم بررسی: پلی استیشن 4

کوتاه، متفاوت و تکراری


بخش داستانی بتلفیلد 5 را می‌توان به راحتی می‌توان با سه صفت بالا توصیف کرد. بخش تک نفره که حالا از نسخه قبلی به بعد War Stories نام دارد، هیچ وقت تمرکز اصلی سری بتلفیلد نبوده است و طرفداران بازی هم این نکته را به خوبی می‌دانند. اما بر خلاف وعده‌های دایس و الکترونیک آرتز، بخش داستانی این نسخه ناقص‌ترین و کوتاه‌ترین در سری است؛ البته اگر نسخه‌های فاقد قسمت تک نفره را نادیده بگیریم.



بخش تک نفره بتلفیلد 5 شامل چهار داستان می‌شود که در مقایسه با نسخه قبلی، یک داستان یا همان Story کمتر است اما نکته عجیب‌تر اینکه در حال حاضر تنها سه قسمت در دسترس بوده و داستان پایانی این بخش تازه قرار است در چند روز آینده منتشر شود.

هر کدام از این داستان‌ها هم با وجود آنکه به سراغ وقایع و جبهه‌هایی متفاوت و کمتر شنیده شده از جنگ جهانی دوم می‌روند، خود در ساختار و طراحی روندی تکراری دارند.

هر مرحله با مقدمه‌ای حماسی و هیجان‌انگیز آغاز می‌شود، به نقطه‌ای می‌رسد که فکر می‌کنید به پایان رسیده اما با یک پیچش داستانی نیمه دوم داستان کلید می‌خورد، حالا باید به تنهایی چند آبجکت(از کامیون گرفته تا ایستگاه‌های رادیویی) را منفجر کنید و در آخر به میان پرده انتهایی برسید. در مرحله بعدی این سیر دوباره عینا تکرار می‌شود.

بر خلاف بتلفیلد 1 که هر کدام از مراحل داستانی آن روی جنبه‌های مختلف گیم‌پلی چون وسایل نقلیه تمرکز داشت، Battlefield V به سبک نسخه چهارم محیط‌های بزرگی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد که برای رفتن از نقطه‌ای به نقطه دیگر می‌توانید از وسایل نقلیه موجود استفاده کنید.



اما این وسایل نقلیه تقریبا هیچ وقت به کار نمی‌آیند و هر سه مرحله به طرز عجیبی روی پیشروی به صورت مخفی‌کاری اصرار دارند که متاسفانه سیستم و مکانیزم آن کم ایراد هم نیست.

در کل این بخش زودتر از آنچه که فکرش را بکنید به پایان می‌رسد، اما در همان مدت به شدت تکراری و کلیشه‌ای می‌شود و تنها هر از چند گاهی برخی نوآوری‌های کوچک چون استفاده از چوب اسکی در کوهستان‌های نوروژ یا تلاش برای زنده ماندن در سرمای کشنده آن تا حدودی طراحی تکراری مراحل را کمرنگ‌تر می‌کند.

نسخه بتا را فراموش کنید

اما با تجربه کردن بخش چند نفره بازیست که تازه می‌فهمید بتلفیلد 5 در دو ماه گذشته چقدر تغییر کرده. سیستم ریوایو یا همان نجات دادن هم‌تیمی‌ها که یکی از بزرگترین معضل‌ها در نسخه بتا بود، حالا به لطف سرعت بیشتر خالی شدن نوار آن و نزدیک شدن زمان ریوایو به زمان ریسپاون شدن، به هیچ وجه به اندازه گذشته آزاردهنده نیست.

البته همچنان بارها پیش خواهد آمد با چنین منظره عجیب و نه چندان جالبی رو به رو شوید که چند سرباز دشمن زخمی روی زمین می‌غلتند و برای کمک فریاد می‌زنند و شما هم نمی‌توانید برای خلاص کردن آن‌ها کاری کنید.


ادامه مطلب هم جذابه :)))


پرتال سرگرمی و فرهنگی | خبر،سرگرمی،رواشناسی و . نسخه ,بازی ,بتلفیلد ,battlefield ,حالا ,تکراری ,وسایل نقلیه ,نسخه قبلی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فرش شویی اینجا من می نویسم... قوانین مرگ سیاه اصلی چشم انتظارم چاپ کارت پی وی سی PVC و مواد مصرفی کارت پرینتر خوره ی کتاب سایت ریاضی سه سوته خرید کن تحویل بگیر